Ефективний антикорупційний менеджмент в ОМС починається з рішення керівника впроваджувати антикорупційні практики. А що далі?
Які мають бути кроки розбудови антикорупційного менеджменту в ОМС?
Шлях у розбудові антикорупційного менеджменту має починатися з рішення керівника впроваджувати антикорупційні практики в діяльність органу місцевого самоврядування.
🚩 Далі естафета за ключовим елементом антикорупційної системи в ОМС — уповноваженою особою або окремим уповноваженими підрозділами з питань запобігання корупції.
Для ефективного функціонування уповноваженої особи або працівників відповідного підрозділу ОМС має мати чітко визначенні вимоги та добір персоналу, який розділяє цінності доброчесності та нетолерування корупції.
💡 Здійснення системної та ефективної роботи вимагає її ретельного планування уповноваженим підрозділом/особою у взаємодії з усіма зацікавленими підрозділами ОМС та посадовими особами.
План роботи уповноваженого підрозділу/особи може забезпечити досягнення конкретних цілей антикорупційного спрямування в ОМС
📝 Зміст плану може визначати як стратегічні завдання, які уповноважений хоче досягти за період діяльності, так і обсяг операційної роботи відповідно до основних завдань, покладених на уповноваженого відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу).
Рекомендований план роботи уповноваженого може включати такі розділи:
▪️ організаційні заходи — оцінка корупційних ризиків та підготовка антикорупційної програми (якщо планується підготовка та затвердження програми);
▪️ розробка та впровадження антикорупційних політик;
▪️ проведення навчальної, методичної та консультаційної роботи;
▪️ виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню;
▪️ здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства;
▪️ здійснення розгляду повідомлень про корупцію та захисту викривачів;
▪️ інші розділи, які можуть включатися уповноваженим відповідно до покладених на нього завдань.
Обов’язковим етапом планування є моніторинг та оцінка реалізованих заходів плану. Періодичність моніторингу та оцінки залежить від періоду, на який план затверджується в органі. Процес моніторингу та оцінки повинен бути системним та може охоплювати загальні звітні періоди, на які орієнтується загальна робота органу (місяць, квартал, півріччя, рік).